tekenregels

beoordeling tekening
A titel en soort tekening (esdoornblad, natuurgetrouwe tekening)
B voor- en achternaam
C klas
D datum
E docent
F groot genoeg getekend, vergroting benoemd
G natuurgetrouwe tekening: lijkt op echte blad, ingekleurd.
H tekening in horizontale stand
I  lijntjes met lineaal naar rechterkant, achter het lijntje schrijven
J namen achter de lijntjes: bladrand, bladschijf, nerf en bladmoes

K teken alleen wat je ziet, dus geen bladsteel
L  netjes gewerkt, met potlood dus geen pen of stift. 


verslag schrijven

Voorpagina:

A Voor en achternaam
B klas
C datum
D docent
E Titel
F selfie met je plant
 
blz 1:
G wat is er allemaal gebeurd voor het zaaien; leerdoel: verslag schrijven en plantje kweken
H alle illustraties zijn functioneel
 
blz 2:
I inhoudsopgave: inhoud met blz nrs., m u v de inhoudsopgave zelf
J juiste bladzijde nummers op elke blz, behalve op de voorpagina. 
 
blz 3:
K inleiding met onderzoeksvraag
blz 4:
L werkwijze
M benodigdheden
 
blz 5: 
N resultaten
O foto's 
P dag/datum en omschrijving van wat je ziet
 
laatste blz:
Q conclusie
R antwoord op de onderzoeksvraag
S discussie: wat ging er fout/goed
T wat moet volgende keer anders/ hetzelfde.
 
20 punten in totaal = 1/5 cijferpunt per letter. 
Bij te laat inleveren kunnen punten worden afgetrokken.  

Poster en presentatie

Beoordelingsformulier poster en presentatie

 

Onderwerp:

Naam leerling(en):klas:

 

waardering

Poster

    Opmerkingen

1

2

3

4

5

Lay out

• voor en achternaam
• klas, datum, docent
geen lijmranden etc



Pakkend.

• Goede titel
• Duidelijk
• Originele vormgeving

 

 

 

 

 x

 x

Goed georganiseerd
• Indeling
• Tekstblokken
• Illustraties

 

 

 

 

 

 

Goed leesbaar

• Leesbaarheid
• Lettertype

 

 

 

 

 

 

Goede teksten

• Eigen teksten
• Diepgang

 

 

 

 x

 x

Totaal waardering voor de poster

Presentatie

     Opmerkingen

1

2

3

4

5

Opbouw.

• Zit er een goede rode draad in het verhaal met een inleiding en een slot?

 

 

 

 

 

 

Voorbereiding

• Wordt er van papier gelezen of aan de hand van trefwoorden gepresenteerd?
• Wordt de poster gebruikt?

 

 

 

 

 

 

Manier van presenteren

• Duidelijk en niet te snel spreken
• Goede zinnen gebruiken
• Moeilijke woorden worden uitgelegd
• Verstaanbaarheid

 

 

 

 

 

 

Contact met de klas

• Aankijken van het publiek
• Nagaan of het publiek het nog kan volgen
• Ingaan op vragen uit het publiek

 

 

 

 

 

 

Is de bijdrage van alle groepsleden even groot?

 

 

 

 

 

 

Totaal waardering voor de presentatie

 

folder/flyer

in de folder staat:

  1. Wat houdt "onderwerp" in?
  2. Hoe kan "onderwerp" ontstaan?
  3. Wat zijn de gevolgen van "onderwerp"?
  4. Hoe kom je van "onderwerp" af?

je folder is voorzien van:
  • bondig geschreven tekst(korte, volledige zinnen)
  • tussenkopjes
  • zinvolle afbeeldingen
  • volledige informatie blokken
  • bronnen inc. bronvermelding
  • volledige voorkant

bij je folderpresentatie:
  • duurt 5 minuten, waarbij iedereen iets zegt
  • worden de belangrijkste vragen uit het wb besproken 

je folder layout wordt ook beoordeeld op: